fredag 24 februari 2012

DATOR

Alltså,  ni har ju fortfarande inte hjälpt mig ett dugg med mitt velande gällande ny dator.. Skäms på er..

Vill verkligen ha en MacBook Pro, men vi ska köpa två datorer, och två Mac kommer då inte på fråga ! Då skulle jag få leva på smulorna i skafferiet ett bra tag framöver, och det vill jag ju helst inte.
Jag har i alla fall ett par andra kandidater för nu, (en Mac ska köpas senare i livet).


När jag var in på jobbet och pratade med en kollega på data, rekommenderade han Mac, Asus och Vaio.
Men Vaio är tydligen  inte så bra som jag trodde, fick jag höra när jag frågade en annan nördig bekant om råd. Så den är UTE.


Asus är inte jag överdrivet förtjust i istället, tycker att dom känns lite plastiga. Pappa har en Asus, den jag lånar för tillfället, och det är väl en bra dator, tangentbordet känns bra och inte särskilt plastigt, till skillnad från locket. Uh... Inget att haka upp sig på kanske, men jag vill ju ha något jag gillar helt och hållet.



Så min kollegas rekommendationer är säkerligen bra, bara inte för mig.
Jag är mer inne på HP tror jag, dom är ju superkändisar på marknaden, dock säljer dom inte lika bra nu längre, why is that ? För att det finns så många andra, billigare märken nu eller .. ?

I alla fall har jag kikat en del på HP DV6-6c21eo Beats Audio. Tror att den kan vara något alltså.. !
Dock skulle jag vilja ha med matt skärm, och det har inte den här "/
Men annars verkar den ju jättebra ! 15,6", 8 GB RAM, 500 GB mínne, HD, Beats Audio etc...







Vad tror ni ? Eller vad VET ni kanske ? Har ni egna erfarenheter av någon av dessa är NU ett bra tillfälle att dela med er av det. Imorgon ska jag köpa en...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar