tisdag 21 februari 2012

Tutorial !

Det är på tiden va ?
Haha, har lyckats få igång pappas dator igen, verkar som om det inte var ett virus trots allt ! Bara typ, extrem överhettning eller något ? Jaja, glad är jag att det funkar i alla fall ! Nu slipper jag ju förklara varför alla saker försvunnit :P


SÅ, nu kommer det i alla fall. En glad make-up.

Börja med att applicera din grund som vanligt, primer, foundation etc...

1. Primer på ögonlocken och under ögat.

2. Dra en linje över fransraden, med svart eyeliner, inte så noga.



3. Sudda ut linjen med en borste.


4. Applicera ögonskugga av valfri färg, jag använde rosa, på ögonlocket, från eyelinern till globlinjen. Inte jättenoga här heller.


5. Använd en fluffig borste för att mjuka upp den färgade skuggan, och sudda bort skarpa kanter.


6. Ta en annan färg och applicera under ögat och på inre undre fransraden. Jag använde grönt.
Dra även ut linjen från eyelinern lite grann.



7. Böj ögonfransarna och applicera mascara.



8. För att spacea till det hela ytterligare kan du "leka" lite med en dipliner. Jag hade dipliner längs övre fransraden och avslutade där med en liten spark, och sedan gjorde jag några prickar under ögat.


9. Avsluta med rouge, puder och ett gloss så är du klar !
Såhär blev mitt resultat:


Hoppas att ni fick lite hjälp eller inspiration nu, och så får ni hålla utkik efter fler tutorials ! Det kommer komma upp ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar