söndag 8 juli 2012

Power Big Meet 2012


Torsdag - Zandra kom, och vi åkte ut till Hälla. Jag, pappa, Denise, Edsel, Theo och Zandra.
Vi kollade på bilar, det var en hel del burnande och vi fick massa gummibitar på oss.. Vi träffade Micke och Henke och snackade med dom i princip hela kvällen. Micke och Edsel blev nya bästisar :)
Det var en lugn kväll för oss och vi åkte hem ganska tidigt för att orka med resten av helgen ;)

Fredag - Vaknade av magkramper typ klockan 9, så jag beslöt mig för att gå upp och göra mig i ordning.
Åkte på en liten ensam förmiddags cruise med pappa till MediaMarkt för att kolla bilstereo, sen runt för att kolla läget lite. Det var ganska lugnt men en och annan jänkare gled fint förbi !
Kom hem och fixade till dom andra, och vid fem drog vi ner för att kika på finbils-cruisingen !
Missade dock allt eftersom vi inte kom fram någonstans... Skittråkigt, första gången på länge som vi inte såg på den. Men vi gled runt lite själva och sen hem till Gia & co för att grilla ! Sandra, min halvsyster, kom också och hängde med oss under kvällen. Kul !
Bytte om, hämtade dricka och snacks, och drog ner på stan igen. Det blev ett halft varv typ, stannade på Hakon och kikade lite. Det var ganska sent och vi bestämde oss för att röra oss hemåt. Skulle bli en tidig morgon !  Men vi gled en bit till, mötte upp Rahel, och mötte upp Elin, och sen hem. Otroligt rolig och lyckad kväll !
Jag åkte mest med Gia och hennes gäng. Vi sjöng oss hesa. Haha, "sjöng", mest gapade tror jag, men till musik givetvis :)

Lördag - Blev väckt klockan 8, och vaknade, fullt allvar nu, onykter. Aldrig hänt mig förut. Visst hade jag bara sovit fyra timmar, men kära nån ...! Haha, snubblade upp för trappen och det tog mig sen en evighet att fixa sminket. Som för övrigt inte blev särskilt bra... Haha ! Så kan det gå, tur det är sällan i alla fall.
Vi gjorde oss klara i alla fall, och klockan 10 var vi iväg. Alla lagom pigga och glada.
När vi kom fram började vi med att grilla hamburgare till frukost ;) Klockan hann dock bli lagom för lunch innan maten var klar. Hehe.
Vi tog ett varv på marknaden, hittade massor och ingenting. Det enda jag köpte var glass.
Och fy sjutton vad kvavt det var ! Smart som jag var hade jag svarta jeans på mig för att det var sagt att det skulle regna och bli kallt. Men Power Meet har oftast tur med vädret. Tack och lov !
Vi hängde inne på fältet ett tag, kollade när dom delade ut priser och så. Sen satt vi fast i den underbara bilkön i nån timme eller två. När vi väl kom ner mot stan, stannade vi till på station så jag kunde springa hem en snabbis. Kände mig så äcklig att jag passade på att duscha och byta kläder. Sen drog vi vidare hem ! Fick besök av Affe & Lena med vänner, väntade på att Elins pojkvän skulle hämta upp henne, väntade på att Gia skulle bli färdig och sen äntligen   åkte vi ut till McDonalds på Hälla och käkade. Stod där en stund och kikade innan vi rörde oss ner på stan. Blev väldigt sent tyvärr så vi hann inte cruisa så mycket. Men roligt hade vi. "Sjöng" (lät som kråkor) och dansade i baksätet :) Vid halv två kändes det dags att ge upp. Den ena däckad, den andra gäspande, den tredje övertrött osv. Så vi mötte upp Rahel och begav oss iväg.
Helgen tog slut på tok för fort... Men det är snart dags igen. Snart.

Det har varit precis som vanligt, det har varit underbart, det har varit tråkigt, det har varit perfekt, det har varit drygt, och det har varit fantastiskt.


Och idag öser det ner, det måste ha knipit ihop allt det hade under helgen ;) !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar