fredag 27 januari 2012

Stora ögon

Jag tycker att det är så sjuuuuukt fint med stora ögon.
Själv har jag ganska små... Det är jag inte nöjd med, men tack och lov för smink !
Det mesta kan man skapa bra illusioner av med bra skuggor på rätt plats.



Nu är ju inte jag jätteduktig på smink och vet hur alla ska göra, men jag vet vad som funkar på mig.
Att ha en ljusare skugga över hela ögonlocket, sudda med en mörkare i globlinjen (så man får fram ett bättre djup) och ha kajal runt ögat som man suddar ut.



Det ska inte vara för skarpt eller för mycket, då kan du istället få motsatt effekt.
Dessutom är det väldigt bra att använda en vit kajalpenna på undre inre fransraden (haha ! Säg det snabbt ett par gånger ;D) det får i alla fall ögat att se piggare och vidare ut !



Böj upp ögonfransarna ordentligt och applicera mascara ända från roten på fransarna. Var noga med att dra borsten uppåt också så att du inte får spretiga fransar :)

Ett annat bra tips är att hålla koll på ögonbrynen ! Snygga bryn gör oerhört mycket för hela ansiktet.

STORA ÖGON HITTAR DU HÄR , en länk till en sida med lite olika videos med tips :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar