tisdag 20 november 2012

20/11

 


Hej på er !
Hur har ni det idag ?
Jag hade en helsjuk dröm natten till idag, men bortsett från det mår jag bättre i alla fall. Inte fullt lika bitter idag.

Sen jag kom hem har jag lagat sparrisomelett och köttfärsbiffar, riktigt gott ! Och sen bara återupptäckt min YouTube kärlek - Dave Days. (Har ni inte hört honom så lyssna på honom NU)

Känner mig seg, hade inget sällskap, jag ville ha sparris, och jag har sån träningsvärk i Pectoralis Major, (stora bröstmuskeln för er som inte vet) att jag bestämde mig för att vila idag..
Men imorgon blir det träning igen. Tror att jag ska ta med mig mina saker och bara svänga in på gymmet på hemvägen. Faktiskt.

Alltså, den här dagen har inte varit spännande alls, jag försov mig så jag tog bara på mig kläder, grabbade min väska och gick, (hann tack och lov med mitt tåg) och på morgonen/förmiddagen hade vi en lektion som tycktes hålla på i en evighet, näringslära har visat sig inte vara särskilt intressant när man har en lärare som inte har en aning om vad hon pratar om. Synd.
Tror det kan vara riktigt kul annars...

Ja sen hade vi pedikyr - fotmassage, jag fick vara med en tjej som inte ens klarade av att göra enkla cirkelrörelser rätt och som gjorde mig illa med en nagelfil många upprepade gånger.
Sen äntligen fick jag åka hem.

Trist dag. Och jag behöver min man så att jag kan få gnälla lite om den hemska, sjuka drömmen jag hade.... BLAH ! Den var väldigt obehaglig. Men ja, han är inte hemma. Inte på minst en halvtimme till... Så jag tror jag sover.
Jag tror jag behöver det.

Imorgon SKA bli en bättre dag, och jag SKA träna, och jag SKA plugga.
Har 21 muskler som jag måste kunna namn, ursprung, fäste och funktion på, utantill.



human body muscle diagram

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar