fredag 23 november 2012

23/11


God kväll mina ljuva duvor.

Vi har haft en riktig slappdag idag.
Vi lagade mat, fisksoppa blev det, som faktiskt var rätt god, och väldigt nyttig !
Men jag klarar ju inte av att vara hur nyttig som helst, och visst var den god, men soppa är inte riktigt min grej, så jag åt en massa bröd. :| Grovt dock, men ändå.
Efter den slappa matlagningen (vi läste på om muskler, lyssnade på musik, snackade, vilade..) hade vi makeup. Och jag fick Stephanie, som är utbildad makeup artist och dessutom sminkar sig själv väldigt fint, så jag tänkte att det skulle bli riktigt bra för en gångs skull ! Kvälls/Party sminkning var det som gällde dessutom.
Men icke.
Hon fick en grym sminkning av mig, verkligen GRYM, med färg som fick hennes blå ögon att lysa, och ja, sjukt bra var det.
På mig gjorde hon precis som jag bad henne, innan vi började, att INTE göra. Schysst att hon lyssnade... Nä, fy. Och jag är trött på att alla tror att dom kan en massa dom inte kan, så när hon frågade om jag gillade det, svarade jag ärligt nej, och bad att få låna en pensel.
Så jag fick sudda till det lite själv...
Hon hade gjort mina redan små ögon ännu mindre, och lagt ögonskuggan som nån väldigt spetsig konstig triangel på endast ögonlocket och inte suddat ner, så jag såg ut som en konstig, ful asiat.
INTE COOLT.
Men som om inte det var nog var färgerna fläckiga, inte tillräckligt suddade, mina ögonbryn var typ röd/orange/bruna och jag kände mig äckligt igenspacklad i ansiktet av foundation.
Urk..!



Nu har jag precis kommit hem till mamma och pappa, och här springer det runt två små barn.
Den ena vill bli klippt. Så det ska jag ta tag i senare.
Kanske kommer det upp någon bild på det om jag orkar blogga mer !
Jag är sjukt trött.

Men ha det bra så länge, i värsta fall hörs vi imorgon igen !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar