söndag 4 november 2012

After Work


Hello !

Nu är jag hemma igen.
Det blev en snabb träning imorse, men hellre det än ingen alls såklart.
Men jag ska kika om det finns några pass efter klockan sex imorgon, så jag kanske kan få mig en ordentligare workout. Annars blir det crosstrainer, mage, rygg och spring.
Försöker få upp min kondition och tar en minut i taget (innan klarade jag knappt någon minut, nu klarar jag i alla fall 10, haha (A) ). Lättare att peppa sig själv så.
Och så fokuserar jag på min inre bild av mig själv. Haha, det låter så löjligt. Men det hjälper, verkligen. Jag har inte hållt på såhär duktigt länge alls, och det var evigheter sen jag var så skärpt sist, men jag har redan märkt skillnad. Plus att jag fick en hel del kommentarer på jobbet igår. Då måste det ju synas lite ??
Men det är långt kvar och jag får verkligen inte ge mig nu.
Har ni några bra tips på att hålla motivationen och fokusen uppe ?
Vissa dagar är det verkligen tufft alltså... Och vissa dagar hinner jag inte ens fastän jag försöker.

Sen är jag, och kommer nog alltid att vara, en fat girl på insidan. Mat är awesome. Men jag måste lära mig äta RÄTT mat, och rätt MÄNGD mat. Vilket inte är lätt. Inte alls.
Jag är sån som gärna skippar frukost, & mellanmål, inte överförtjust i lunch heller, utan bara en rejäl middag. Vilket är FEL FEL FEL.
Nu försöker jag varje morgon dricka en nyttig smoothie, jag tar med mig knäckebröd och frukt att ha som mellanmål i skolan, och jag äter massvis med grönsaker. Alltid ätit mycket grönt och äter hellre än sallad än något värmt till lunch, men men. Middagen är dock fortfarande inte okey. Mindre portioner och mer sallad, men inte helt rätt än.

Syster tycker att man ska äta Keso till middag. Jag tycker att man ska äta mat. :)


Men oj, världens längsta inlägg. Nu får jag ge mig. Ska leta lite musik istället innan jag går och lägger mig. Ha det bäst fina ni :*



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar