onsdag 11 april 2012

Grammatik



Något som jag verkligen ogillar, är grammatiska fel.
Visst, jag är väl själv ingen superhöjdare på språk och att skriva, men att hela tiden envisas med att t.ex skriva DEM, när det ska vara DE eller DOM, det är sjukt irriterande.

Är jag ensam om att tycka så ..?
Finns mängder av andra exempel också, men jag orkar inte göra mig själv mer upprörd just nu.

Fast jo, hur fasen kan man få ANTINGEN till ANTLIGEN ???
Det är ju inte likt, och om man pratar så måste väl folk ändå reagera och tala om att det är fel ..?
Eller ?

Gah.



Sitter hemma just nu, vette sjutton vad som hände med den här vårrensningen, Rahel drog ut och jag vill inte fixa allt själv hela tiden så jag tänker nog skita i det där och slå på en film istället.
Yes, så får det nog bli.
Fortfarande hungrig dock... Räkor kanske..?
Hmm....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar