måndag 23 april 2012

Helgen


Min helg har varit lite upp och ner...
I fredags var jag först hemma hos Gia, hade fredagsmys med henne och barnen. Vi åt god mat, spelade spel, gottade oss med dricka och snacks och hade det mysigt helt enkelt. Gia fixade även slingor på mig, det blev väldigt bra faktiskt, trots att hon är så osäker när hon håller på och påstår att hon inte kan. Först hade jag tänkt sova där, men jag är inte särskilt bekväm med att sova borta faktiskt... Även fast det bara är hos Gia, så, ja.. Jag vet inte varför det är så. Så jag åkte hem i alla fall, med hårfärgen kvar i.
Men då när jag står utanför smsar Rahel mig och säger att han inte är hemma, och att han inte kunde komma hem än på minst en timme. Och jag hade ingen nyckel med mig för att vi innan hade kommit överens om att han skulle vara hemma. Så han tyckte att jag kunde åka hem till mamma ett tag och så skulle han hämta upp mig.
Jag hade inget annat val än att åka till mamma, så det var vad jag gjorde. Det var kallt, det var blött, och jag hade väntat en evighet ute på att han skulle svara mig. Så jag var arg. Lugnt sagt.
Fick vänta hemma hos mamma i flera timmar också innan han väl kom hem...
Så vi var väldigt osams, och klockan sex ungefär somnade jag.
Sen var det bara att gå upp igen vid klockan tio för att jag skulle iväg och jobba.
Kände mig otroligt nog inte så väldigt trött under lördagen, men jag glömde typ mitt säljnummer och såna saker hela dagen... Lite virrig var jag, med andra ord.
Kom hem vid halv nio på kvällen, och kunde inte somna. Satt vid datorn en stund istället och kollade på filmer. Rahel var ut och tittade på fotboll, och hans lag vann så han gick med sina vänner till Blue Moon Bar för att fira. Det brydde jag mig inte så mycket om, var mest irriterad över att han antagligen skulle väcka mig när han kom hem. Så jag tyckte att han skulle skynda sig sen så jag kunde få somna om och sova ut.
Men det tyckte inte mina grannar. Dom spelade ashög musik, och vi har sängen precis mot väggen... Ringde jouren flera gånger, men dom kom inte. SKITJOUR. Så fort jag och Rahel rör på oss här inne är det någon jäkel som ringer till dom och dom kommer direkt och skäller på oss.
Assholes.
Trött och grinig som jag var orkade jag verkligen inte gå och ringa på och säga åt dom heller, så jag försökte ignorera dom. Klockan tre på morgonen ungefär blev det äntligen tyst.
På söndagen var det dags för mer jobb, började 09.45, så fick gå upp rätt tidigt. Arg och inte alls utvilad. Men jobbet gick bra ändå. Tog en lunch med min "kollega" Sandra (en tjej från Telenor), och hade det extra trevligt för att det var vår sista arbetsdag tillsammans. Snart börjar hon ett nytt jobb och jag kommer i princip aldrig träffa henne igen. Trist.
Slutade klockan sex, då kom Gia och hämtade mig. Vi åkte hem till henne och åt mat, sen fick jag sova kvar eftersom hon jobbade. Sov skit. Har haft ont i huvudet hela dagen idag för att jag sov på något konstigt vis. Inte alls bra.

Så att, så roligt har jag haft det, någon som orkade läsa..? Hehe... Behövde bara avreagera mig lite nu. Är fanken fortfarande lite arg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar