torsdag 5 april 2012

Varför jag var i Stockholm..


I måndags skickade jag in en ansökan till en skola, som heter Gilda.
Gilda skolan ligger i Stockholm, och där utbildar man sig till hudterapeut.
Jag har funderat ett tag, och tänkte att det vore ju perfekt.
Har skrivit lite smått om det förut här, men jag bestämde mig till slut.
Det må vara läskigt, men jag tror att det skulle vara riktigt bra för mig, med tanke på vad jag vill hålla på med.



Så jag skickade.
Och blev uppringd av rektorn på tisdagen.
Hon berömde mig för min fina ansökan, men ville att jag skulle komma på en intervju.
Jag åkte dit på onsdagen.
Det gick alldeles utmärkt, fick prata med lärare och elever, se hur skolan ser ut, alla rum och "salongerna".
Efter att jag varit där fick jag ett mail av rektorn, hon ville att jag skulle bekräfta att jag förstod att det inte är en lätt utbildning, och ha ett bra svar tillbaka.
Så på kvällen satte jag mig ner och skrev tillbaka.
Jag förväntar mig absolut inte att det kommer att bli lätt, men jag tror på mig själv, och jag tror att jag kommer ha enorm nytta av detta senare.
Var riktigt nöjd med mailet jag skickade till henne, och imorse fick jag svaret.

"...Jag ser fram emot att träffa dig igen i höst"

Så jag fick mitt intagningsbrev ! Nu måste jag bara ta ett lån...
Sen är jag student igen, från och med 20 augusti.
Allting har gått sjukt fort, och jag är nervös och osäker till och från, men jag tror att det är rätt..
Hade dock varit skönt med lite entusiasm från R och min familj.
Men ah...
Man kan väl inte få allt.

1 kommentar: