måndag 12 mars 2012

Hudterapeut


Så, jag är ju en sån som alltid har en massa planer och idéer för mig.
Oftast blir det inte av.
Eller så tar det väldigt lång tid.

Det senaste jag fått för mig nu är att eventuellt söka in till en yrkeshögskola och utbilda mig till hudterapeut. Hehe...

Tänkte att det kunde vara jättebra eftersom jag i framtiden vill öppna en egen tatueringsstudio.
Och i denna utbildning ingår i princip allt man kan behöva veta och kunna om hud, OCH småföretagande ! Perfekt ju, eller hur ? Sen ingår också make up och naglar, sånt som jag tycker är så otroligt roligt.
Problemet är bara pendlandet och att man inte är berättigad CSN. Så det skulle vara att ta ett lån för att betala utbildningen, sen jobbar jag ju så jag antar att jag skulle klara mig.
Annars har jag förstås en fin pojkvän som sliter på heltid, så att det skulle gå ihop oavsett.

Haha, pinsamt att erkänna, men jag är nog fasen lite skraj för Stockholm också. OM jag skulle börja på skolan, skulle jag nog vara livrädd första tiden. Jag är så rädd för att gå vilse, haha ! Och så skulle jag bli tvungen att skärpa till mig på morgonen om man ska hinna med tåg och massa sånt.

Men, trots mina "problem", fick jag en tanke igår att, "Shit, det här är ju perfekt för mig. Det här är vad jag borde göra".
Sen gick det några sekunder och jag började tvivla igen.
Fast ju mer jag tänker på det och tjatar om det med alla jag har i min närhet, desto mer känns det som om jag verkligen borde försöka...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar